Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Power Relations in Classes Taught by Student Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088213" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088213 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/16:00088214

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/21/contribution/37866/" target="_blank" >http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/21/contribution/37866/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Power Relations in Classes Taught by Student Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the greatest challenges for student teachers and then for novice teachers is the classroom management. The teacher’s ability to perceive the current state of the class climate and the specific setting of individual students is an essential requirement to complete didactic aims in order to be able to teach in the class. Our research was focused on student teachers from Faculty of Education, who have gained one of their first school reality experience in their teaching practice. At the same time, this experience was thematised by the concept of power in a school class. Power can be defined as a potential to affect attitudes and acts of others (McCroskey, 2006) and as such it presents a core area of the teaching process to a considerable extent. To deal with this complex phenomenon, a design of mixed methods research was applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Power Relations in Classes Taught by Student Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    One of the greatest challenges for student teachers and then for novice teachers is the classroom management. The teacher’s ability to perceive the current state of the class climate and the specific setting of individual students is an essential requirement to complete didactic aims in order to be able to teach in the class. Our research was focused on student teachers from Faculty of Education, who have gained one of their first school reality experience in their teaching practice. At the same time, this experience was thematised by the concept of power in a school class. Power can be defined as a potential to affect attitudes and acts of others (McCroskey, 2006) and as such it presents a core area of the teaching process to a considerable extent. To deal with this complex phenomenon, a design of mixed methods research was applied.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů