Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konverzační analýza a interakce ve třídě: východiska a metodologické aspekty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088255" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088255 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6133/5506" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6133/5506</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-415" target="_blank" >10.5817/PedOr2016-3-415</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konverzační analýza a interakce ve třídě: východiska a metodologické aspekty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předkládané metodologické studie je pojednat o etnometodologické konverzační analýze jako o metodě uplatnitelné ve výzkumu interakce ve třídě. Studie nastiňuje stav teoretické a metodologické reflexe v této oblasti pedagogického výzkumu (část 1), vymezuje pozici konverzační analýzy a pojednává o intersubjektivitě v interakci, k jejímuž hlubšímu pochopení může konverzační analýza přispět (část 2). Studie dále pojednává o východiscích konverzační analýzy, ze kterých jsou odvozeny principy a postupy při transkribování a analýze dat (část 3). Tyto principy a postupy jsou na vybraných datových ukázkách názorně ilustrovány, přičemž je pozornost věnována i párovým sekvencím, střídání mluvčích a opravám, které představují oblasti zájmu konverzační analýzy (část 4). V závěru textu je pojednáno o kritice konverzační analýzy a některých vývojových tendencích v konverzačněanalytickém výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Conversation analysis and classroom interaction: Background and methodological aspects

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present methodological study is to discuss ethnomethodological conversation analysis as a method that can be used in classroom interaction research. The study outlines the current state-of-the-art of theoretical and methodological reflection in this area of research (section 1), defines the position of conversation analysis and discusses intersubjectivity in interaction, to whose deeper understanding conversation analysis can contribute (section 2). After that the study discusses the background of conversation analysis, from which principles and procedures of transcribing and analyzing data are derived (section 3). These principles and procedures are then illustrated on selected data excerpts, paying attention to adjacency pairs, turn-taking and repair, which represent basic areas of interest in conversation-analytic research (section 4).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-08857S" target="_blank" >GA15-08857S: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    415-441

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus