Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating peer interaction in English as a foreign language using conversation analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00119041" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00119041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.slu.cz/fpf/cz/layout/2365" target="_blank" >https://www.slu.cz/fpf/cz/layout/2365</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating peer interaction in English as a foreign language using conversation analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To date Czech educational research has focused mainly on frontal teaching in primary and lower-secondary education, leaving interaction among peers and upper-secondary education rather under researched. In light of this, this article details a research project on peer interaction in the uppersecondary Czech classroom using Conversational Analysis (CA). The aim of the proposed research is to uncover the practices that the peers use in interaction during pairwork or groupwork activities. After a brief introduction, the article clarifies the meaning and use of CA as the chosen method of research, before presenting a review of some of the current research on peer interaction in the classroom. The research methodology, including the data analysis procedures, is described, before concluding the paper with a brief summary of the research and outcomes. It is hoped that this research project will add to the limited research in this area, and to foreign language didactics overall.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating peer interaction in English as a foreign language using conversation analysis

  • Popis výsledku anglicky

    To date Czech educational research has focused mainly on frontal teaching in primary and lower-secondary education, leaving interaction among peers and upper-secondary education rather under researched. In light of this, this article details a research project on peer interaction in the uppersecondary Czech classroom using Conversational Analysis (CA). The aim of the proposed research is to uncover the practices that the peers use in interaction during pairwork or groupwork activities. After a brief introduction, the article clarifies the meaning and use of CA as the chosen method of research, before presenting a review of some of the current research on peer interaction in the classroom. The research methodology, including the data analysis procedures, is described, before concluding the paper with a brief summary of the research and outcomes. It is hoped that this research project will add to the limited research in this area, and to foreign language didactics overall.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-02363S" target="_blank" >GA18-02363S: Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Silesian Studies in English 2018

  • ISBN

    9788075103987

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    65-72

  • Název nakladatele

    Silesian University in Opava

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Opava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000658853200008