Using conversation analysis in classroom interaction research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081325" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081325 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using conversation analysis in classroom interaction research
Popis výsledku v původním jazyce
Dialogist approaches in general and conversation analysis (CA) in particular have not been commonly used in Czech educational research on classroom interaction yet. However, CA conducted on videorecordings of classroom teaching makes it possible to consider the local and dynamic nature of interaction. The aim of this theoretical-methodological chapter is twofold. First, it introduces the dialogist framework and related views of (language) learning as well as CA as a research method. Second, it presentsthe research design of the research project ?Classroom interaction in English language teaching in higher education?. Special attention is paid to the methodological aspects of an analysis of classroom interaction in the context of the language classroom.
Název v anglickém jazyce
Using conversation analysis in classroom interaction research
Popis výsledku anglicky
Dialogist approaches in general and conversation analysis (CA) in particular have not been commonly used in Czech educational research on classroom interaction yet. However, CA conducted on videorecordings of classroom teaching makes it possible to consider the local and dynamic nature of interaction. The aim of this theoretical-methodological chapter is twofold. First, it introduces the dialogist framework and related views of (language) learning as well as CA as a research method. Second, it presentsthe research design of the research project ?Classroom interaction in English language teaching in higher education?. Special attention is paid to the methodological aspects of an analysis of classroom interaction in the context of the language classroom.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-08857S" target="_blank" >GA15-08857S: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Learner corpora and English acquisition. A collection of studies.
ISBN
9788073959463
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
163-171
Počet stran knihy
227
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—