Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using conversation analysis in classroom interaction research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081325" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081325 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using conversation analysis in classroom interaction research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dialogist approaches in general and conversation analysis (CA) in particular have not been commonly used in Czech educational research on classroom interaction yet. However, CA conducted on videorecordings of classroom teaching makes it possible to consider the local and dynamic nature of interaction. The aim of this theoretical-methodological chapter is twofold. First, it introduces the dialogist framework and related views of (language) learning as well as CA as a research method. Second, it presentsthe research design of the research project ?Classroom interaction in English language teaching in higher education?. Special attention is paid to the methodological aspects of an analysis of classroom interaction in the context of the language classroom.

  • Název v anglickém jazyce

    Using conversation analysis in classroom interaction research

  • Popis výsledku anglicky

    Dialogist approaches in general and conversation analysis (CA) in particular have not been commonly used in Czech educational research on classroom interaction yet. However, CA conducted on videorecordings of classroom teaching makes it possible to consider the local and dynamic nature of interaction. The aim of this theoretical-methodological chapter is twofold. First, it introduces the dialogist framework and related views of (language) learning as well as CA as a research method. Second, it presentsthe research design of the research project ?Classroom interaction in English language teaching in higher education?. Special attention is paid to the methodological aspects of an analysis of classroom interaction in the context of the language classroom.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-08857S" target="_blank" >GA15-08857S: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner corpora and English acquisition. A collection of studies.

  • ISBN

    9788073959463

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    163-171

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly