Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Composing in the classroom. The case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624093" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003184317-10/composing-classroom-v%C3%ADt-zouhar?context=ubx&refId=ce663ddc-3ee1-45d9-80b7-fdadddd5aac4" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003184317-10/composing-classroom-v%C3%ADt-zouhar?context=ubx&refId=ce663ddc-3ee1-45d9-80b7-fdadddd5aac4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003184317-10" target="_blank" >10.4324/9781003184317-10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Composing in the classroom. The case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter informs about the present situation regarding composing in the classroom in the Czech Republic. A brief historical foray is followed by an overview on Czech music education in general and a main focus on its activities. More detail is given to artistic education and the expansion of classroom composing in schools after 2000. The text explains the extracurricular role of classroom composing and its application in schools and in the educational programs of musical and educational institutions. It discusses projects conducted by teachers, composers, and institutions that strive to broaden the scope of composition experience in the Czech Republic. It also gives perspective on the methodology of the Different Hearing (Slyšet jinak) program when using classroom composing in curricular materials for music education for primary and secondary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Composing in the classroom. The case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter informs about the present situation regarding composing in the classroom in the Czech Republic. A brief historical foray is followed by an overview on Czech music education in general and a main focus on its activities. More detail is given to artistic education and the expansion of classroom composing in schools after 2000. The text explains the extracurricular role of classroom composing and its application in schools and in the educational programs of musical and educational institutions. It discusses projects conducted by teachers, composers, and institutions that strive to broaden the scope of composition experience in the Czech Republic. It also gives perspective on the methodology of the Different Hearing (Slyšet jinak) program when using classroom composing in curricular materials for music education for primary and secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Routledge Companion to Teaching Music Composition in Schools: International Perspectives

  • ISBN

    978-1-03-202626-8

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    102-113

  • Počet stran knihy

    560

  • Název nakladatele

    Routledge / Taylor &amp; Francis

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly