Slyšet jinak - elementární komponování ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158028" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slyšet jinak - elementární komponování ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
Program Slyšet jinak se v České republice rozvíjí již více než 10 let. Jeho zaměření je zde unikátní, jelikož se snaží najít nové možnosti, jak rozšířit tradiční model hudební výchovy ve školách i v mimoškolních aktivitách začleněním činností zaměřenýchna rozvíjení kreativity prostřednictvím elementárního komponování, jehož základním kritériem je bezbariérový přístup pro všechny děti bez ohledu na jejich schopnosti, znalosti a předchozí hudební zkušenosti. Program navazuje na koncepci projektů Responsea Klangnetze a je také inspirován vzdělávacími projekty realizovanými renomovanými zahraničními orchestry. Tým Slyšet jinak realizoval asi 50 dlouhodobých projektů, kterých se účastnilo 457 učitelů a 1441 žáků všech typů škol. V rámci výzkumného projektu podporovaného Grantovou agenturou ČR se náš tým v letech 2009-2013 systematicky věnoval vytváření teoretického konceptu týkajícího se elementárního komponování v hudební výchově, stejně jako v hudebně animačních programech.
Název v anglickém jazyce
Different Hearing programme and elementary composing in the classroom
Popis výsledku anglicky
Different Hearing programme has been implemented in Czech Republic for over 10 years. The programme is here unique in terms of its focus, strives to find new ways of extending the traditional model of school and out-of-school music education to encompassactivities aimed at nurturing creativity by means of group or classroom composing on the basis of the principle of barrier-free access for all children, regardless of their abilities and previous musical experience. The programme has linked up to the conceptions of the Response and Klangnetze projects, and is also inspired by education projects implemented by renowned foreign orchestras. Our team have implemented about 50 long-term projects, which have been attended by 457 teachers and 1,441 pupils andstudent. Within the research project supported by the Czech Grant Agency the team systematically devoted to creating a theoretical concept pertaining to elementary composing in music education, as well as music-animation programmes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Společný prostor/ Common Space 2015. Sborník příspěvků/proceedings
ISBN
978-80-244-4603-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
369-378
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—