Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poslech a vnímání jako východisko pro tvořivé aktivity v hudební výchově: zkušenosti z programu Slyšet jinak

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156106" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poslech a vnímání jako východisko pro tvořivé aktivity v hudební výchově: zkušenosti z programu Slyšet jinak

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přestože se tématem kreativity a komponování dětí ve třídách skladatelé a hudební pedagogové v západní Evropě a ve Spojených státech zabývají již téměř půl století, program Slyšet jinak je první, který se snaží tyto principy rozvíjet v rámci české (respektive československé) hudební výchovy. Program Slyšet jinak vznikl v roce 2001 ve spolupráci pedagogů a umělců Univerzity Palackého v Olomouci a JAMU v Brně. Je to doposud jediný projekt v České republice, který se zaměřuje na zpřístupňování soudobé hudby dětem metodou tzv. elementárního komponování, které pracuje s jednoduchými a snadno uchopitelnými kompozičními principy, využívá netradiční zvuky a hudební nástroje a grafickou notaci. Jeho autoři se inspirovali podobnými projekty, které vznikaly od 60. let 20. století ve Spojených státech, Velké Británii a Německu. Tento příspěvek se zaměřuje na různé způsoby práce s poslechem a vnímáním v rámci programu Slyšet jinak a jejich vztah k hudbě 20. století. Vychází z popisu a analýzy vybra

  • Název v anglickém jazyce

    Listening and perception as a starting point for creative activities in music education: Experience from the Different Hearing programme

  • Popis výsledku anglicky

    Although composers and music pedagogues in Western Europe and the United States have been dealing with the topic of creativity and classroom composing within music education for almost half a century, the Different Hearing programme is the first to strive to include and develop these principles under the conditions of the Czech education system (or indeed the former Czechoslovakian one). The Different Hearing programme originates from cooperation of teachers and artists of two universities (Palacký University Olomouc and Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno) and since 2001 it is the first project in the Czech Republic focused on making contemporary music accessible in the form of children's elementary composing. Its authors were inspired by similar projects taking place in the United States, Great Britain and Germany since the mid-1960s. The programme works primarily with basic elements of compositional process which include using of non-traditional sounds and musical inst

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    113-128

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus