Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language portraits as a means of increasing motivation to learn German as a second foreign language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088797" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Sprachenporträts als Mittel, im Unterricht Deutsch als zweite Fremdsprache die (Lern)motivation zu erhöhen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Im vorliegenden Beitrag stelle ich eine Pilotstudie vor, in deren Zentrum die Motivation im Rahmen des Tertiärsprachenlernens und -lehrens. Die Studie untersucht die Motivation zum Sprachenlernen unter den spezifischen Bedingungen, wie sie im Hinblick auf die curricularen Vorgaben des Bildungsministeriums und die übliche Sprachenkonstellation an Grundschulen in der Tschechischen Republik gegeben sind. Seit Inkrafttreten des aktualisierten Rahmenbildungsprogramms 2013/14 wird DaF an tschechischen Grundschulen am häufigsten als dritte Fremdsprache nach Englisch unterrichtet und gelernt. Diese neue Konstellation macht auch neue didaktische Konzepte erforderlich und eröffnet ein neues Feld für die Sprachlehr- und -lernforschung.

  • Název v anglickém jazyce

    Language portraits as a means of increasing motivation to learn German as a second foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a pilot study which focuses on the issue of motivation in the area of learning and teaching the tertiary language. The issue of motivation to learn tertiary languages is examined in the specific cultural context and language constellation at Czech primary schools. In the Czech Republic, due to curricular presettings of the Ministry of Education stated in the revised Framework Education Programme 2013/14, German as a foreign language (GFL) is most often learned as a second foreign language after English. This constellation requires new methodological concepts and thus, opens a new area of research on learning and teaching of languages.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F2107" target="_blank" >GA406/05/2107: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua Viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    40-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus