Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089398" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf" target="_blank" >http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with some chosen problems of the comparative physical education and sport methodology. The goal of the text is to contribute to the quality methodological discourse in physical education and sport sciences. The author also attempts to show some possible approaches to the process of the comparative research in physical education and sport based on the problem approach methodology. Apart from the brief theoretical and historical issues of the comparative research in chosen social sciences which stand for the basis of the authors further considerations the text presents some principles of comparative research valid also for the research in physical education and sport. The principles are based on the methodology used in chosen social sciences which use the scientific comparative method. The text presents particular steps of the comparative method in physical education and sport research.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with some chosen problems of the comparative physical education and sport methodology. The goal of the text is to contribute to the quality methodological discourse in physical education and sport sciences. The author also attempts to show some possible approaches to the process of the comparative research in physical education and sport based on the problem approach methodology. Apart from the brief theoretical and historical issues of the comparative research in chosen social sciences which stand for the basis of the authors further considerations the text presents some principles of comparative research valid also for the research in physical education and sport. The principles are based on the methodology used in chosen social sciences which use the scientific comparative method. The text presents particular steps of the comparative method in physical education and sport research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Conference on Kinanthropology "Sport and Quality of Life"

  • ISBN

    9788021081291

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    13-22

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389890200001