COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089398" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf" target="_blank" >http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE
Popis výsledku v původním jazyce
The study deals with some chosen problems of the comparative physical education and sport methodology. The goal of the text is to contribute to the quality methodological discourse in physical education and sport sciences. The author also attempts to show some possible approaches to the process of the comparative research in physical education and sport based on the problem approach methodology. Apart from the brief theoretical and historical issues of the comparative research in chosen social sciences which stand for the basis of the authors further considerations the text presents some principles of comparative research valid also for the research in physical education and sport. The principles are based on the methodology used in chosen social sciences which use the scientific comparative method. The text presents particular steps of the comparative method in physical education and sport research.
Název v anglickém jazyce
COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE
Popis výsledku anglicky
The study deals with some chosen problems of the comparative physical education and sport methodology. The goal of the text is to contribute to the quality methodological discourse in physical education and sport sciences. The author also attempts to show some possible approaches to the process of the comparative research in physical education and sport based on the problem approach methodology. Apart from the brief theoretical and historical issues of the comparative research in chosen social sciences which stand for the basis of the authors further considerations the text presents some principles of comparative research valid also for the research in physical education and sport. The principles are based on the methodology used in chosen social sciences which use the scientific comparative method. The text presents particular steps of the comparative method in physical education and sport research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Conference on Kinanthropology "Sport and Quality of Life"
ISBN
9788021081291
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
13-22
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
18. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389890200001