Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem oriented comparative research in PE curriculum - examples from the Czech Republic and other countries - some learning, teaching and assessment issues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092493" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem oriented comparative research in PE curriculum - examples from the Czech Republic and other countries - some learning, teaching and assessment issues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation deals with some chosen problems concerning the methodology of comparative education research. The goal of the thesis is to contribute to the discussion about the methodological quality of comparative research in education. The author tries to lead the reader through the comparative education research process base on the problem approach. Apart from the brief theoretical and historical foundations of the study the author presents the basic principles of comparative research derived from the current conception of comparative education and its field of the study and chosen kinds of comparative education research. Subsequently there are named particular steps of the comparative research method. The final part deals with the role and place of single case study and state by state study in comparative education studies from the problem oriented methodology point of view.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem oriented comparative research in PE curriculum - examples from the Czech Republic and other countries - some learning, teaching and assessment issues

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation deals with some chosen problems concerning the methodology of comparative education research. The goal of the thesis is to contribute to the discussion about the methodological quality of comparative research in education. The author tries to lead the reader through the comparative education research process base on the problem approach. Apart from the brief theoretical and historical foundations of the study the author presents the basic principles of comparative research derived from the current conception of comparative education and its field of the study and chosen kinds of comparative education research. Subsequently there are named particular steps of the comparative research method. The final part deals with the role and place of single case study and state by state study in comparative education studies from the problem oriented methodology point of view.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů