Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Používání mateřštiny ve výuce cizího jazyka: co (ne)ukazuje výzkum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089409" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Používání mateřštiny ve výuce cizího jazyka: co (ne)ukazuje výzkum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie pojednává o roli mateřského a cizího jazyka ve výuce angličtiny. V empirickém výzkumu bylo analyzováno 13 videonahrávek hodin angličtiny vedených učiteli experty s cílem kvantifikovat používání angličtiny a češtiny. Jak ukazuje srovnání s výsledky obdobného výzkumu, angličtina byla používána častěji v hodinách učitelů expertů, avšak i čeština byla v jejich výuce přítomna. Výstupy vykazují značné rozdíly mezi jednotlivými výsledky, což může vzbuzovat otázky o vhodnosti použité metody. Na konci studie jsou navrženy jiné výzkumné postupy.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the mother tongue in foreign language teaching: What the research shows and does not show

  • Popis výsledku anglicky

    The present study discusses the role of the mother tongue and English in English as a foreign (EFL) classes. In the empirical research, 13 video-taped lessons taught by expert EFL teachers were analyzed to quantify the use of English and Czech. As the comparison with the results of a similar study shows, English was more dominant in the expert teachers’ lessons, yet Czech was also present in the classes. The outcomes display a considerable variation, which raises questions about the adequacy of the methods used. Alternative research procedures are suggested at the end of the study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus