Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090158" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is devoted to research into new limiting factors in science teacher education. Design-based research was the basic framework, with the use of specific research methods such as a curricular Delphi study, Kirton’s Adaptation-Innovation Inventory, a case study, structured observation, a questionnaire, structured interviews, and analysis of teachers’ products. The main research outcome is determination of new limiting factors of the effectiveness of teacher training in inquiry-based science education: creativity styles of teachers, adult learning styles of teachers, and individual education of teachers. Teacher constructivism and motivation are the bases of the developed method for overcoming these limiting factors.

  • Název v anglickém jazyce

    New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education

  • Popis výsledku anglicky

    The study is devoted to research into new limiting factors in science teacher education. Design-based research was the basic framework, with the use of specific research methods such as a curricular Delphi study, Kirton’s Adaptation-Innovation Inventory, a case study, structured observation, a questionnaire, structured interviews, and analysis of teachers’ products. The main research outcome is determination of new limiting factors of the effectiveness of teacher training in inquiry-based science education: creativity styles of teachers, adult learning styles of teachers, and individual education of teachers. Teacher constructivism and motivation are the bases of the developed method for overcoming these limiting factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II

  • ISBN

    978-194176338-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    126-131

  • Název nakladatele

    International Institute of Informatics and Systemics

  • Místo vydání

    Orlando, USA

  • Místo konání akce

    Orlando, Florida

  • Datum konání akce

    8. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku