Modelové využití QR kódu ve výuce geografie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090332" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090332 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2016-10-1/2016_1_Svobodova_et_al_final.pdf" target="_blank" >http://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2016-10-1/2016_1_Svobodova_et_al_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelové využití QR kódu ve výuce geografie
Popis výsledku v původním jazyce
Do výuky geografie neustále pronikají nové technologie, které je nezbytné ve výuce využívat, aby současná geografie neztrácela kontakt s žáky, kteří tyto technologie používají v běžném životě. To klade vysoké nároky nejen na techniku, ale také na znalosti a dovednosti učitele tyto technologie využívat ve výuce. Jak ukazují některé studie, je chytrý mobilní telefon nebo tablet s vhodně využitými aplikacemi velmi silným výukovým nástrojem a měl by být zahrnut do výuky na všech stupních škol. Článek si klade za cíl představit možnost využití tabletu či chytrého mobilního telefonu ve výuce geografie, konkrétně v terénní výuce podle dánského konceptu BOYD (bring your own device). Konkrétně bude představena možnost využití QR kódu při realizaci terénní výuky.
Název v anglickém jazyce
Model Use of QR Code in the Teaching of Geography
Popis výsledku anglicky
New technologies have been constantly entering into the geography teaching. It is necessary to use these technologies during the education process so that the current geography does not lose contact with students who use these technologies in their daily lives. This places high demands not only on technology but also on the knowledge and skills of teachers to use these technologies in teaching. As shown in some studies, the smart cell phone or tablet with appropriate applications is very powerful teaching tool and should be included in education at all school levels. The article aims to introduce the possibility of using a tablet or smart cell phone in the teaching of geography, particularly in the field work according to Danish concept BOYD (Bring Your Own Device). Specifically, the possibility of using the QR code in the implementation of field work will be presented. At the Department of Geography of the Faculty of Education a field work in a form of competition with QR codes in Brno was prepared.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografia Cassoviensis
ISSN
1337-6748
e-ISSN
2454-0005
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
82-88
Kód UT WoS článku
000439326800006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85019943648