Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092696" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty
Popis výsledku v původním jazyce
Národní identita je koncept, se kterým psychologické vědy pracují každodenně. Vědce nejčastěji zajímá, jak a kým je národní identita konstruována, jak je lidmi osvojována i to, jak je možné ji zkoumat. Cílem příspěvku je nastínit možné způsoby výzkumu národní identity u dětských respondentů. Diskutovány budou výhody i možná rizika nabízejících se technik sběru dat a jejich analýzy a to včetně pozornosti věnované tomu, na které aspekty národní identity je možné se v rámci výzkumu zaměřit.
Název v anglickém jazyce
How to research the concept of national identity with child respondents
Popis výsledku anglicky
National identity is a concept with which psychological science work every day. Scientists are most interested in how and by whom is national identity constructed, how people acquire it and how it can be examined. The aim of this paper is to outline possible ways of research of national identity with child respondents. Advantages and risks of selected techniques of data collection and analysis will be discussed. Attention will also be given to that aspect of national identity on which it is possible to focus during the research.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů