Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to research the concept of national identity with child respondents in museum research.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00126825" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00126825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ejournals.eu/Opuscula-Musealia/2021/Volume-28/art/21753/" target="_blank" >https://www.ejournals.eu/Opuscula-Musealia/2021/Volume-28/art/21753/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4467/20843852.OM.21.003.15504" target="_blank" >10.4467/20843852.OM.21.003.15504</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to research the concept of national identity with child respondents in museum research.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Museums have been closely linked to national identity since the 19th century. Currently, museums have to cope with the ways they present themselves to visitors properly. Therefore, national identity in a museum has become the centre of research attention. Children are a large group of visitors who come into contact with the national narrative in museums. Involving children in the research of the concept of national identity constructed in the museum can bring many interesting findings. However, research with children is difficult. Especially for beginning researchers or museum staff, who do not have in-depth experience with qualitative research. Thus, the aim of the study is to present possible ways of researching national identity with children. Attention will be drawn to the discussion of which variables and which data collection techniques are possible to examine national identity and it’s concept with children.

  • Název v anglickém jazyce

    How to research the concept of national identity with child respondents in museum research.

  • Popis výsledku anglicky

    Museums have been closely linked to national identity since the 19th century. Currently, museums have to cope with the ways they present themselves to visitors properly. Therefore, national identity in a museum has become the centre of research attention. Children are a large group of visitors who come into contact with the national narrative in museums. Involving children in the research of the concept of national identity constructed in the museum can bring many interesting findings. However, research with children is difficult. Especially for beginning researchers or museum staff, who do not have in-depth experience with qualitative research. Thus, the aim of the study is to present possible ways of researching national identity with children. Attention will be drawn to the discussion of which variables and which data collection techniques are possible to examine national identity and it’s concept with children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opuscula Musealia

  • ISSN

    0239-9989

  • e-ISSN

    2084-3852

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    57-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus