Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Development of Music Education in the Area of Pre-School and Out of-School Pedagogy in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093065" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Development of Music Education in the Area of Pre-School and Out of-School Pedagogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The review analyzes the situation of the development of music education at secondary teacher training colleges. It focuses on the ever-changing conditions, nature and demands of the subject in the time horizon in the said study programme; which components of music education were crucial for the developments in the field of music and the status of the subject of music within the field of education, and also its dependence on the changes in the legislation in the field of education and, namely, music education at secondary teacher training colleges at the moment.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Music Education in the Area of Pre-School and Out of-School Pedagogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The review analyzes the situation of the development of music education at secondary teacher training colleges. It focuses on the ever-changing conditions, nature and demands of the subject in the time horizon in the said study programme; which components of music education were crucial for the developments in the field of music and the status of the subject of music within the field of education, and also its dependence on the changes in the legislation in the field of education and, namely, music education at secondary teacher training colleges at the moment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Music Education – Terra Cognita?

  • ISBN

    9788021084438

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    84-92

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000434802500009