Jazykový obsah učebnic francouzštiny pro začátečníky a referenční úroveň A1
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093590" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093590 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/861" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/861</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8466-2016" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8466-2016</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykový obsah učebnic francouzštiny pro začátečníky a referenční úroveň A1
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je zaměřena na problematiku jazykového obsahu učebnic francouzského jazyka. Po předložení teoretických východisek jsou představena tři výzkumná šetření. Jejich cílem bylo určit soulad gramatických jevů, slovní zásoby a jazykových funkcí určených k osvojení s popisem referenční úrovně komunikační jazykové kompetence A1. Kvantitativní analýza jazykového obsahu učebnic poukázala na některé společné rysy s podobně zaměřenými kvalitativními studiemi uskutečněnými ve Francii, Německu a Velké Británii. Jazykový obsah všech analyzovaných učebnic určený k osvojení přesahuje do značné míry úroveň A1, což může zvyšovat kognitivní náročnost učení. Publikace je přístupná on-line: ISBN 978-80-210-8466-7.
Název v anglickém jazyce
Language Content of Textbooks of French for Beginners and Reference Level Description A1
Popis výsledku anglicky
The book focuses on the topic of language content of textbooks of French as a foreign language teaching. After a theoretical background, three investigations are presented. The research aim was to investigate the correspondence between grammar, vocabulary and language functions intended to be acquired and the reference level of language proficiency A1. The quantitative analysis focusing on language content of textbooks indicated some common features with similar qualitative studies carried out in France, Germany and Great Britain. For all analysed textbooks, the language content intended to be acquired revealed lot of overlaps of the reference level of language proficiency A1, which may increase the cognitive complexity of tasks. The publication is available on-line: ISBN 978-80-210-8466-7.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021084575
Počet stran knihy
194
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—