Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093593" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093593 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie reflektuje výsledky celonárodního hudebně sociologického výzkumu s názvem Výzkum hudebních preferencí, který byl zaměřen na artificiální hudbu prvních dvou třetin 20. století a byl realizován týmem z Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Výzkum byl pojat na národní celostátní úrovni - byl určen vysokoškolským studentům v ČR a probíhal prostřednictvím zvukových dotazníků, kdy respondenti vyjadřovali svůj postoj ke slyšené hudbě. Tento příspěvek je shrnutím dosažených výsledků výzkumného šetření - obsahuje výsledky pozitivních, neutrálních a negativních postojů respondentů ke slyšeným skladbám, výsledky identifikace skladatelů, důvody ukončení poslechu aj. Výsledky daného výzkumu též nepřímo představují jistou sondu týkající se kvality receptivní výchovy školní hudební výchovy a mohou být vnímány jako zpětná vazba pro učitele hudebních výchov.

  • Název v anglickém jazyce

    Musical Preferences of University Students in the Czech Republic 2015

  • Popis výsledku anglicky

    Research of Musical Preferences, which was focused on art music of the first two thirds of the twentieth century was held by research team from Music Department of Faculty of Education of Masaryk University in 2015. There search was implemented on national level – it was aimed at university students in the Czech republic and it was conducted via audio questionnaires, through which respondents expressed thein attitude to music samples. This paper presents the result s achieved in music research – it contains the results of positive, neutral and negative attitudes of the respondents to musical samples, outputs of identification of composers, reasons of the respondents for finishing listening to music samplesetc. The results of the Research of Musical Preferences also indirectly represent certain probeconcerning the quality of receptive aspects of Music Education in schools and could be perceived as a feedback for teachers of Music Education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teorie a praxe hudební výchovy IV

  • ISBN

    9788072908752

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    218-222

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku