Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093593" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093593 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Studie reflektuje výsledky celonárodního hudebně sociologického výzkumu s názvem Výzkum hudebních preferencí, který byl zaměřen na artificiální hudbu prvních dvou třetin 20. století a byl realizován týmem z Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Výzkum byl pojat na národní celostátní úrovni - byl určen vysokoškolským studentům v ČR a probíhal prostřednictvím zvukových dotazníků, kdy respondenti vyjadřovali svůj postoj ke slyšené hudbě. Tento příspěvek je shrnutím dosažených výsledků výzkumného šetření - obsahuje výsledky pozitivních, neutrálních a negativních postojů respondentů ke slyšeným skladbám, výsledky identifikace skladatelů, důvody ukončení poslechu aj. Výsledky daného výzkumu též nepřímo představují jistou sondu týkající se kvality receptivní výchovy školní hudební výchovy a mohou být vnímány jako zpětná vazba pro učitele hudebních výchov.
Název v anglickém jazyce
Musical Preferences of University Students in the Czech Republic 2015
Popis výsledku anglicky
Research of Musical Preferences, which was focused on art music of the first two thirds of the twentieth century was held by research team from Music Department of Faculty of Education of Masaryk University in 2015. There search was implemented on national level – it was aimed at university students in the Czech republic and it was conducted via audio questionnaires, through which respondents expressed thein attitude to music samples. This paper presents the result s achieved in music research – it contains the results of positive, neutral and negative attitudes of the respondents to musical samples, outputs of identification of composers, reasons of the respondents for finishing listening to music samplesetc. The results of the Research of Musical Preferences also indirectly represent certain probeconcerning the quality of receptive aspects of Music Education in schools and could be perceived as a feedback for teachers of Music Education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teorie a praxe hudební výchovy IV
ISBN
9788072908752
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
218-222
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—