Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přínos výtvarných dílen pro autentickou tvorbu dětí slovenské menšiny v Rumunsku a další vzdělávání jejich učitelů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093665" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093665 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://icv.mendelu.cz/veda-a-vyzkum/25493-konference-icolle" target="_blank" >http://icv.mendelu.cz/veda-a-vyzkum/25493-konference-icolle</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přínos výtvarných dílen pro autentickou tvorbu dětí slovenské menšiny v Rumunsku a další vzdělávání jejich učitelů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text popisuje příležitosti k tvorbě, které mají děti slovenské menšiny žijící v rumunské Gemelčičce a přibližuje práci jejich učitelů. Prostřednictvím výtvarných dílen vedených pedagogy-dobrovolníky z České republiky došlo k rozšíření povědomí místních učitelů o možnostech svébytné výtvarné tvorby. Především byl zviditelněn tvůrčí potenciál místních dětí, jelikož v rámci výtvarné výchovy neměly mnoho příležitostí pro autentické a velkorysé vyjádření. Zájem místních učitelů proniknout do procesu tvorby dětí vedl v letech 2013–2015 k realizaci cílených intervencí do výuky výtvarné výchovy v místní škole. Zkoumáním jejich průběhu i výsledků bylo možné sledovat nejen ochotu místních učitelů měnit svoje postoje k výtvarné výchově, ale také docenit její přínos. Nabídka tvůrčích činností jim umožnila zvyšovat svoji odbornost a hledat cesty pro zkvalitnění vlastní výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution of visual art workshops for development of authentic creativity of Slovak minority children in Romania and follow-up education of their teachers.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes opportunities for creativity in visual arts amongst children of Slovak minority living in Gemelčička (Romania) and approaches of their teachers. Tutors (volunteers from Czech Republic) organised workshops there, which significantly raised their knowledge about possible creative activities. Local children don’t have much space for an authentic and a wide-scale artistic expression – workshops opened up their creative potential. Because local teachers were interested in learning more about the creativity of children, subsequently focused interventions into lessons of visual arts were organised in the local school in years 2003–2015. I analysed both process and results of interventions, which gave me a chance to see willingness of local teachers to change their attitude to visual arts lessons and appreciate its benefits. Creative activities on workshops provided them chance to improve their expertise and search for ways how to improve their own teaching methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016

  • ISBN

    9788075094261

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    393-404

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku