Přínos výtvarných dílen pro autentickou tvorbu dětí slovenské menšiny v Rumunsku a další vzdělávání jejich učitelů.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093665" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093665 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://icv.mendelu.cz/veda-a-vyzkum/25493-konference-icolle" target="_blank" >http://icv.mendelu.cz/veda-a-vyzkum/25493-konference-icolle</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přínos výtvarných dílen pro autentickou tvorbu dětí slovenské menšiny v Rumunsku a další vzdělávání jejich učitelů.
Popis výsledku v původním jazyce
Text popisuje příležitosti k tvorbě, které mají děti slovenské menšiny žijící v rumunské Gemelčičce a přibližuje práci jejich učitelů. Prostřednictvím výtvarných dílen vedených pedagogy-dobrovolníky z České republiky došlo k rozšíření povědomí místních učitelů o možnostech svébytné výtvarné tvorby. Především byl zviditelněn tvůrčí potenciál místních dětí, jelikož v rámci výtvarné výchovy neměly mnoho příležitostí pro autentické a velkorysé vyjádření. Zájem místních učitelů proniknout do procesu tvorby dětí vedl v letech 2013–2015 k realizaci cílených intervencí do výuky výtvarné výchovy v místní škole. Zkoumáním jejich průběhu i výsledků bylo možné sledovat nejen ochotu místních učitelů měnit svoje postoje k výtvarné výchově, ale také docenit její přínos. Nabídka tvůrčích činností jim umožnila zvyšovat svoji odbornost a hledat cesty pro zkvalitnění vlastní výuky.
Název v anglickém jazyce
Contribution of visual art workshops for development of authentic creativity of Slovak minority children in Romania and follow-up education of their teachers.
Popis výsledku anglicky
The paper describes opportunities for creativity in visual arts amongst children of Slovak minority living in Gemelčička (Romania) and approaches of their teachers. Tutors (volunteers from Czech Republic) organised workshops there, which significantly raised their knowledge about possible creative activities. Local children don’t have much space for an authentic and a wide-scale artistic expression – workshops opened up their creative potential. Because local teachers were interested in learning more about the creativity of children, subsequently focused interventions into lessons of visual arts were organised in the local school in years 2003–2015. I analysed both process and results of interventions, which gave me a chance to see willingness of local teachers to change their attitude to visual arts lessons and appreciate its benefits. Creative activities on workshops provided them chance to improve their expertise and search for ways how to improve their own teaching methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016
ISBN
9788075094261
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
393-404
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—