Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discourse Analysis and Visual Methods in Social Educational Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093709" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discourse Analysis and Visual Methods in Social Educational Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Proposal presents results of social education research that is included in the dissertation of the author. The author's research leanings draw from social constructivist and post-structural approaches. These approaches form the framework that bounds not only the concept of the research, but also the overall viewpoint and approach of the researcher. The author has focused her research activities on the everyday knowledge (cf. Berger and Luckmann, 1966) of immigrants as representatives of a socially disadvantaged group in the Czech educational environment. The term immigrants is narrowed down to focus on followers of Islam. Contemporary educational practice must reflect current sociocultural problems and the diverse environments from which social actors—students and their teachers—come. Multiculturality alongside with classroom-based education has become a topic that affects society-wide discourse.

  • Název v anglickém jazyce

    Discourse Analysis and Visual Methods in Social Educational Research

  • Popis výsledku anglicky

    Proposal presents results of social education research that is included in the dissertation of the author. The author's research leanings draw from social constructivist and post-structural approaches. These approaches form the framework that bounds not only the concept of the research, but also the overall viewpoint and approach of the researcher. The author has focused her research activities on the everyday knowledge (cf. Berger and Luckmann, 1966) of immigrants as representatives of a socially disadvantaged group in the Czech educational environment. The term immigrants is narrowed down to focus on followers of Islam. Contemporary educational practice must reflect current sociocultural problems and the diverse environments from which social actors—students and their teachers—come. Multiculturality alongside with classroom-based education has become a topic that affects society-wide discourse.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů