Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00046924" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00046924 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice se přístup ke vzdělávání osob se sociálním znevýhodněním výrazně změnil v posledních deseti letech. Provedený výzkum v akademickém roce 2008/2009 analyzuje specifika interkulturní komunikace a problémy s jazykovou (ne)kompetentností žáků - cizinců - přistěhovalců v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Příspěvek se zabývá problematikou interkulturní komunikace, úspěšný kontakt s cizími národy je založen na znalosti jejich mentality, stereotypůa tradic. Autorka popisuje některé příklady neúspěšných kontaktů mezi národy. S pomocí dotazníkového šetření a diskuse s žáky - cizinci - přistěhovalci a s učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků.
Název v anglickém jazyce
Integration of the Russian-speaking students - foreigners from socially disadvantaged backgrounds in Czech schools
Popis výsledku anglicky
n the Czech republic, the approach to education of individuals with social disadvantage has changed significantly during the last decade. The research carried out academic year 2008/2009 analysed particularities of intercultural communication and the problem of linguistic (in)competence of the pupils - foreigners - immigrants from Eastern Europe in connection with demands of Framework educational programme for basic education. The paper deals with problems of intercultural communication, success in contacts with foreign nations is based on knowledge of their mentality, their stereotypes and their traditions. The author describes some examples of unsuccessful contacts between nations. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils - foreigners - immigrants and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils - foreigners - immigrants were examined, especially their impaired communication ability.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku IX
ISBN
978-80-210-5057-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—