Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00046924" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00046924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice se přístup ke vzdělávání osob se sociálním znevýhodněním výrazně změnil v posledních deseti letech. Provedený výzkum v akademickém roce 2008/2009 analyzuje specifika interkulturní komunikace a problémy s jazykovou (ne)kompetentností žáků - cizinců - přistěhovalců v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Příspěvek se zabývá problematikou interkulturní komunikace, úspěšný kontakt s cizími národy je založen na znalosti jejich mentality, stereotypůa tradic. Autorka popisuje některé příklady neúspěšných kontaktů mezi národy. S pomocí dotazníkového šetření a diskuse s žáky - cizinci - přistěhovalci a s učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of the Russian-speaking students - foreigners from socially disadvantaged backgrounds in Czech schools

  • Popis výsledku anglicky

    n the Czech republic, the approach to education of individuals with social disadvantage has changed significantly during the last decade. The research carried out academic year 2008/2009 analysed particularities of intercultural communication and the problem of linguistic (in)competence of the pupils - foreigners - immigrants from Eastern Europe in connection with demands of Framework educational programme for basic education. The paper deals with problems of intercultural communication, success in contacts with foreign nations is based on knowledge of their mentality, their stereotypes and their traditions. The author describes some examples of unsuccessful contacts between nations. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils - foreigners - immigrants and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils - foreigners - immigrants were examined, especially their impaired communication ability.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku IX

  • ISBN

    978-80-210-5057-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku