Interkulturní komunikace, integrace a edukace sociálně znevýhodněných žáků cizinců z východní Evropy v Jihomoravském kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038244" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní komunikace, integrace a edukace sociálně znevýhodněných žáků cizinců z východní Evropy v Jihomoravském kraji
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná sonda realizovaná v letošním akademickém roce 2008/2009 analyzovala specifika interkulturní komunikace, problematiky lingvistické (ne)způsobilosti a integrace žáků cizinců ze zemí východní Evropy v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacíhoprogramu pro základní vzdělávání. Stať zkoumá otázku interkulturní komunikace, úspěšnost kontaktů s jinými národy je založena na znalostech jejich mentality, stereotypů i tradic. Autorka uvádí příklady úspěšných i neúspěšných kontaktů s představiteli různých etnik. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s žáky cizinci i učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků cizinců, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli sociálně znevýhodnění žáci cizinci a učitelé základních škol v Jihomoravském kraji.
Název v anglickém jazyce
Intercultural communication, Integration and Education of Socially Disadvantaged Pupils Foreigners from Eastern Europe
Popis výsledku anglicky
The research carried out this academic year 2008/2009 analysed particularities of intercultural communication and the problem of linguistic (in)competence of the pupils foreigners from Eastern Europe in connection with demands of Framework educational programme for basic education. The paper deals with problems of intercultural communication, success in contacts with foreign nations is based on knowledge of their mentality, their stereotypes and their traditions. The author describes some examples of unsuccessful contacts between nations. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils foreigners and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils foreigners were examined, especially theirimpaired communication ability. Respondents of the research were primary school socially disadvantaged pupils foreigners and teachers from the South Moravia region.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils
ISBN
978-80-210-5033-4
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Počet stran knihy
382
Název nakladatele
Pedagogická fakulta MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—