The Proportion of school and Society on the Education of Gifted Pupils in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093910" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093910 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Proportion of school and Society on the Education of Gifted Pupils in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The readiness of czech schools to work with talented pupils in the process of education is still not reflected by teachers in legislativesupport.This article is the reaction to this reality and offers a current view on the issues of registration of talented pupils and teachers´ readiness to work with these children in school. The article indicates some of the outcomes of the research project "The special needs of pupils in the context of the framework of the training programe for basic education" ID-0021622443.
Název v anglickém jazyce
The Proportion of school and Society on the Education of Gifted Pupils in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The readiness of czech schools to work with talented pupils in the process of education is still not reflected by teachers in legislativesupport.This article is the reaction to this reality and offers a current view on the issues of registration of talented pupils and teachers´ readiness to work with these children in school. The article indicates some of the outcomes of the research project "The special needs of pupils in the context of the framework of the training programe for basic education" ID-0021622443.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL
ISSN
1803-6546
e-ISSN
2336-1654
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
90-102
Kód UT WoS článku
000417403000007
EID výsledku v databázi Scopus
—