Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00094762" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00094762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X16308101" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X16308101</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2017.05.001" target="_blank" >10.1016/j.tate.2017.05.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is to explore how mentors, in this case university supervisors and student teachers, make sense of their experience with the support of reflection on teaching practice during post-lesson group interviews (reflective seminars). Review of the literature suggests that there is little known specifically about how mentors and students perceive support of reflection. The perspective of seven university supervisors and eight student teachers is presented. One of the principal findings in the in-depth phenomenological analysis is that for trainees to be able to reflect during the seminars, it is necessary first to set up an alternative paradigm of teaching.
Název v anglickém jazyce
Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to explore how mentors, in this case university supervisors and student teachers, make sense of their experience with the support of reflection on teaching practice during post-lesson group interviews (reflective seminars). Review of the literature suggests that there is little known specifically about how mentors and students perceive support of reflection. The perspective of seven university supervisors and eight student teachers is presented. One of the principal findings in the in-depth phenomenological analysis is that for trainees to be able to reflect during the seminars, it is necessary first to set up an alternative paradigm of teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teaching and Teacher Education
ISSN
0742-051X
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 66
Číslo periodika v rámci svazku
AUG 2017
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
338-348
Kód UT WoS článku
000404500500030
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85019890606