Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00094762" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00094762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X16308101" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X16308101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2017.05.001" target="_blank" >10.1016/j.tate.2017.05.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to explore how mentors, in this case university supervisors and student teachers, make sense of their experience with the support of reflection on teaching practice during post-lesson group interviews (reflective seminars). Review of the literature suggests that there is little known specifically about how mentors and students perceive support of reflection. The perspective of seven university supervisors and eight student teachers is presented. One of the principal findings in the in-depth phenomenological analysis is that for trainees to be able to reflect during the seminars, it is necessary first to set up an alternative paradigm of teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to explore how mentors, in this case university supervisors and student teachers, make sense of their experience with the support of reflection on teaching practice during post-lesson group interviews (reflective seminars). Review of the literature suggests that there is little known specifically about how mentors and students perceive support of reflection. The perspective of seven university supervisors and eight student teachers is presented. One of the principal findings in the in-depth phenomenological analysis is that for trainees to be able to reflect during the seminars, it is necessary first to set up an alternative paradigm of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teaching and Teacher Education

  • ISSN

    0742-051X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    AUG 2017

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    338-348

  • Kód UT WoS článku

    000404500500030

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019890606