Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00095222" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00095222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://inno-conf.mgimo.ru/i/inno-magic-2017_tom-2.pdf" target="_blank" >http://inno-conf.mgimo.ru/i/inno-magic-2017_tom-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the phenomenon of code-switching in English as a foreign language (EFL) classes conducted at university level in Czechia. Theoretically and methodologically the analysis builds on Auer’s sequential approach to code-switching whereby the instances of code-switching are viewed as potential contextualization cues. The overall aim of the analysis, which builds on video-recordings of 11 EFL classes (987 mins), was to uncover how the participants used code-switching in teacher-student classroom interaction. This paper introduces the analysis and some of its preliminary outcomes. On selected data extracts it is shown how the teacher and the students used code-switching to deal with vocabulary items.

  • Název v anglickém jazyce

    Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the phenomenon of code-switching in English as a foreign language (EFL) classes conducted at university level in Czechia. Theoretically and methodologically the analysis builds on Auer’s sequential approach to code-switching whereby the instances of code-switching are viewed as potential contextualization cues. The overall aim of the analysis, which builds on video-recordings of 11 EFL classes (987 mins), was to uncover how the participants used code-switching in teacher-student classroom interaction. This paper introduces the analysis and some of its preliminary outcomes. On selected data extracts it is shown how the teacher and the students used code-switching to deal with vocabulary items.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-08857S" target="_blank" >GA15-08857S: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Magija INNO: novye izmerenija v lingvistike i lingvodidaktike. Sbornik naučnyh trudov. Tom 2.

  • ISBN

    9785922817691

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    132-137

  • Název nakladatele

    Moskovskij gosudarstvennyj institut meždunarodnyh otnošenij

  • Místo vydání

    Moskva

  • Místo konání akce

    Moskva

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku