Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00095222" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00095222 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://inno-conf.mgimo.ru/i/inno-magic-2017_tom-2.pdf" target="_blank" >http://inno-conf.mgimo.ru/i/inno-magic-2017_tom-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
This paper addresses the phenomenon of code-switching in English as a foreign language (EFL) classes conducted at university level in Czechia. Theoretically and methodologically the analysis builds on Auer’s sequential approach to code-switching whereby the instances of code-switching are viewed as potential contextualization cues. The overall aim of the analysis, which builds on video-recordings of 11 EFL classes (987 mins), was to uncover how the participants used code-switching in teacher-student classroom interaction. This paper introduces the analysis and some of its preliminary outcomes. On selected data extracts it is shown how the teacher and the students used code-switching to deal with vocabulary items.
Název v anglickém jazyce
Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective
Popis výsledku anglicky
This paper addresses the phenomenon of code-switching in English as a foreign language (EFL) classes conducted at university level in Czechia. Theoretically and methodologically the analysis builds on Auer’s sequential approach to code-switching whereby the instances of code-switching are viewed as potential contextualization cues. The overall aim of the analysis, which builds on video-recordings of 11 EFL classes (987 mins), was to uncover how the participants used code-switching in teacher-student classroom interaction. This paper introduces the analysis and some of its preliminary outcomes. On selected data extracts it is shown how the teacher and the students used code-switching to deal with vocabulary items.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-08857S" target="_blank" >GA15-08857S: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Magija INNO: novye izmerenija v lingvistike i lingvodidaktike. Sbornik naučnyh trudov. Tom 2.
ISBN
9785922817691
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
132-137
Název nakladatele
Moskovskij gosudarstvennyj institut meždunarodnyh otnošenij
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—