Aritmetické postupy v algebraických úlohách používané nadanými žáky na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096224" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096224 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.talentovani.cz/documents/10157/662115/Aritmeticke+postupy+v+algebraickych+ulohach.pdf/5dde4918-4cf7-4b2b-8b1d-e466a686612c" target="_blank" >http://www.talentovani.cz/documents/10157/662115/Aritmeticke+postupy+v+algebraickych+ulohach.pdf/5dde4918-4cf7-4b2b-8b1d-e466a686612c</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aritmetické postupy v algebraických úlohách používané nadanými žáky na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na řešitelské strategie nadaných žáků 1. stupně u úloh rovnicového charakteru. Algebra patří k neoblíbeným částem školské matematiky. Žákům dělá problém přechod od aritmetického způsobu uvažování, který používají většinu školní docházky. Jednou z možností, jak u žáků nastartovat algebraické způsoby myšlení, je zadávání úloh rovnicového charakteru. Jedná se o slovní úlohy, které mohou řešit již žáci prvního stupně. Je přitom nutné sledovat strategie, které žáci při řešení používají – ty mohou napovědět, zda se žák nachází více na aritmetické nebo algebraické úrovni uvažování. Studie se pokusila nahlédnout do uvažování nadaných žáků 1. stupně ZŠ. O nadaných žácích se často soudí, že jim jde ve škole všechno snáz. Pozorujeme, zda to platí i v případě úloh rovnicového charakteru, nebo zda i nadaní žáci potřebují v této oblasti uvědomělé vedení.
Název v anglickém jazyce
Arithmetical Approaches to Solving Algebraic Tasks by Gifted Pupils at Elementary School
Popis výsledku anglicky
One of the unpopular parts of school mathematics is algebra. Students struggle to change the way of their arithmetical thinking, which they are used to using at school. One of the possibilities how to help students to start using algebraic thinking is to introduce word problems that lead to equations. These word problems can be introduced even at the primary level of education. It is very importan t to pay attention to the strategies that the students are using to solve the word problems as it may indicate whether they are using arithmetical or algebraic way of thinking. The following study aims to look into the way of thinking of talented students at the primary level of education. It is generally believed that talented students don't have problems at school. We observe if this is the truth for word problems that lead to equations, or if talented students need conscious guidance.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
V.
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
12-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—