Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096385" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/863" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/863</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi
Popis výsledku v původním jazyce
Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na zkoumání reflexe jako růstové kompetence v přípravném vzdělávání a sledování schopnosti sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.Publikace vyšla i v on-line verzi s ISBN 978-80-210-8476-6.
Název v anglickém jazyce
Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession
Popis výsledku anglicky
The key theme of this monography is the quality of the work of a pre-school teacher mainly in connection with the qualification requirements for this profession. It is looking for answers for the following questions: What characterises the profession of a contemporary pre-school teacher and what is the perspective? How to set up the preparatory teacher training to make pre-school teachers real experts in the field of education and in the ever changing circumstances? When looking for the above stated answers that author uses review study of the empirical findings in this field so far in comparison with the experience gained abroad. The author presents the results of the research focused on reflection as a growth competence in the preparatory teacher training and monitoring of the capability of self/reflection in connection with the teaching performance of pre-school teachers in the selected aspects. The publication was published in the online version ISBN 978-80-210-8476-6.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021084759
Počet stran knihy
253
Název nakladatele
Munipress
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—