Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIOLENCE AT SECONDARY SCHOOLS – THE BULLYING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096389" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/SMEJKALOVA2017VIO" target="_blank" >https://library.iated.org/view/SMEJKALOVA2017VIO</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0785" target="_blank" >10.21125/inted.2017.0785</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VIOLENCE AT SECONDARY SCHOOLS – THE BULLYING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the aggression of students, which is reflected in the school environment as bullying. First, the paper explained the concept of the bullying and cyberbullying. Further the contribution characterizes the behaviour of the victim and the aggressor states the accompanying of bullying, stages of bullying and its consequences. The text highlights on the way of investigation the bullying and its treatment in terms of secondary schools in the Czech Republic. The paper is accompanied by comments from the survey among the teachers in future at the secondary schools. At the same time within the text, there are presented the possibilities of primary prevention to prevent social-pathological phenomenon of the bullying and cyberbullying. As an output from the research survey we have prepared a study course for the pre-service teacher at Masaryk University, Faculty of Education in Brno, Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    VIOLENCE AT SECONDARY SCHOOLS – THE BULLYING

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the aggression of students, which is reflected in the school environment as bullying. First, the paper explained the concept of the bullying and cyberbullying. Further the contribution characterizes the behaviour of the victim and the aggressor states the accompanying of bullying, stages of bullying and its consequences. The text highlights on the way of investigation the bullying and its treatment in terms of secondary schools in the Czech Republic. The paper is accompanied by comments from the survey among the teachers in future at the secondary schools. At the same time within the text, there are presented the possibilities of primary prevention to prevent social-pathological phenomenon of the bullying and cyberbullying. As an output from the research survey we have prepared a study course for the pre-service teacher at Masaryk University, Faculty of Education in Brno, Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2017: 11th International Technology, Education and Development Conference

  • ISBN

    9788461784912

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2962-2966

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Spain

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    6. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000413668603006