Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F23%3AA0000407" target="_blank" >RIV/47813059:19520/23:A0000407 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aak.slu.cz/pdfs/aak/2023/02/02.pdf" target="_blank" >https://aak.slu.cz/pdfs/aak/2023/02/02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2023.012" target="_blank" >10.25142/aak.2023.012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue?
Popis výsledku v původním jazyce
With the rise of social networks, bullying has also developed in this space, where we talk about cyberbullying. This makes students much more exposed to bullying, as cyberbullying encroaches on their personal space through the online world. The current study explores how the role of parents can help mitigate the effects of cyberbullying on secondary school students. Primary data was collected through an online survey in the chosen secondary schools. In total, responses were obtained from 267 students who completed surveys measuring their participation in cyberbullying, including parents' roles when using the Internet.
Název v anglickém jazyce
Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue?
Popis výsledku anglicky
With the rise of social networks, bullying has also developed in this space, where we talk about cyberbullying. This makes students much more exposed to bullying, as cyberbullying encroaches on their personal space through the online world. The current study explores how the role of parents can help mitigate the effects of cyberbullying on secondary school students. Primary data was collected through an online survey in the chosen secondary schools. In total, responses were obtained from 267 students who completed surveys measuring their participation in cyberbullying, including parents' roles when using the Internet.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
18-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—