O dvou problémech teorie čísel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097287" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-1" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O dvou problémech teorie čísel
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek je věnován přípravě budoucích učitelů matematiky a obsahuje témata vhodná k rozvíjení a rozšiřování jejich znalostí. Příspěvek obsahuje dva řešené problémy ze zahraniční matematické soutěže Putnam exam (problém vyvážených trojic a Josephusův problém). Při jejich řešení využijeme mj. dvojkovou poziční číselnou soustavu.
Název v anglickém jazyce
About two Problems of Number Theory
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. The article is devoted to teaching of future teachers of Mathematics and contains some topics suitable for deepening and enlarging of their knowledge. The article deals with two problems from the international Mathematics competition Putnam Exam (the problem of harmonious triads and the Josephus problem). While solving these problems the binary number system is used among other s .
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2017, Sborník příspěvků
ISBN
9788021085909
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
7-14
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—