Motivational simple experiments in science education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097316" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-21" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-21</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motivational simple experiments in science education
Popis výsledku v původním jazyce
The motivational role of school experiments in science education is still growing. Motivation in education is realized using cognitive motivational teaching techniques. Several cognitive motivational teaching techniques are based on observation and experimentation. From the pedagogical constructivist point of view it is important to develop appropriate school experiments for school practice. Presented cognitive motivational teaching techniques are based on special kinds of simple experiments such as: experiments of everyday life, entertainment-edutainment experiments, problem experiments, experiments supported by ICT etc. All presented simple experiments are developed by a use of design-based research including action research in school practice at primary and lower secondary schools.
Název v anglickém jazyce
Motivational simple experiments in science education
Popis výsledku anglicky
The motivational role of school experiments in science education is still growing. Motivation in education is realized using cognitive motivational teaching techniques. Several cognitive motivational teaching techniques are based on observation and experimentation. From the pedagogical constructivist point of view it is important to develop appropriate school experiments for school practice. Presented cognitive motivational teaching techniques are based on special kinds of simple experiments such as: experiments of everyday life, entertainment-edutainment experiments, problem experiments, experiments supported by ICT etc. All presented simple experiments are developed by a use of design-based research including action research in school practice at primary and lower secondary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017
ISBN
9788021085909
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
155-160
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—