Experiment - neoddělitelná součást výuky fyziky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00003398" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00003398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experiment - neoddělitelná součást výuky fyziky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se soustřeďuje na fyzikální experimenty ve výuce a vzdělávání. Diskutuje tyto druhy experimentů a experimentování: reálné demonstrační experimenty, experimenty s jednoduchými prostředky, fyzikální měření ve školní laboratoři (a ve Fyzikální olympiádě), vzdálené experimenty, počítačové animace reálných experimentů (resp. fyzikálních dějů a stavů) - applety, veřejné motivační prezentace fyziky. Ukazuje, že fyzikální experimenty mají trojí význam: poznávací, motivační a významně přispívající k rozvoji jemné motoriky (v laboratorních cvičeních). V závěru je shrnut význam experimentu pro fyziku jako vědu i vyučovací předmět.
Název v anglickém jazyce
The experiment - an integral part of teaching physics
Popis výsledku anglicky
The article focuses on physics experiments in teaching and learning. These kinds of experiments and experimentation are being discussed here: the real demonstration experiment, experiment with simple resources, physical measurements in the school laboratory (and in the Physics Olympiad), remote experiments, computer animation of real experiments (or physical processes and states), i.e. applets, motivational public presentation of physics. This part shows that the real experiments in teaching physics have a triple meaning: cognitive, motivational and contributing significantly to the development of fine motorics (in the laboratory exercises). At the close an importance of experiment as the science subject and the subject of teaching is summarized.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—