Názory a postoje vzorku žáků základní školy k omamným a psychotropním látkám a k preventivním aktivitám
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097571" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097571 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názory a postoje vzorku žáků základní školy k omamným a psychotropním látkám a k preventivním aktivitám
Popis výsledku v původním jazyce
Byl realizován průzkum ve vzorku žáků 9. ročníku 3 záměrně vybraných brněnských škol. Kvantitativní výzkumné šetření bylo zaměřené na postoje a názory k návykovým látkám a prevenci závislostí. Bylo využito anonymního dotazníku o 25 položkách. Z výsledků vyplynulo, že téměř pětinu vzorku tvořili kuřáci tabáku, pětinu konzumenti konopných drog. Téměř 40 % souboru pilo alkoholické nápoje. Nejčastěji vedl k užívání drog únik od problémů a potřeba identifikace s partou. Většina žáků důvěřuje rodičům a může se jim svěřit se svými problémy, což však neplatí o školním prostředí. Preventivní aktivity ve školách sice probíhají, ale jsou většinou formální, sporadické, pro žáky málo atraktivní, nedostatečně je motivují ke zdravému životnímu stylu.
Název v anglickém jazyce
Opinions and attitudes of elementary school pupils sample to narcotic and psychotropic substances and to preventive activities
Popis výsledku anglicky
A survey was carried out in a sample of the 9th grade pupils from 3 intentionally selected schools in Brno. The quantitative research survey focused on attitudes and opinions on habit-forming substances and prevention of addictions. An anonymous questionnaire of 25 items was used. The results showed that nearly one-fifth of the sample consisted of tobacco smokers, a fifth of cannabis users. Almost 40 % of the sample drink alcoholic beverages. Most often, drug use has led to leakage from problems and the need for identification with the peer batch. Most pupils trust their parents and can confide their problems, but this does not apply to the school environment. Preventive activities in schools are ongoing, but are mostly formal, sporadic, less attractive for pupils, insufficient motivation for healthy lifestyle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017. Proceedings of International Scientific Conference ICOLLE 2017
ISBN
9788075095039
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
134-148
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
12. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—