Videostudie v muzejněpedagogickém výzkumu: případová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00098891" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00098891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/137466/2_MuseologicaBrunensia_6-2017-2_9.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/137466/2_MuseologicaBrunensia_6-2017-2_9.pdf?sequence=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Videostudie v muzejněpedagogickém výzkumu: případová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem textu je představit videostudii jako užitečný metodologický nástroj využitelný v oblasti analýzy muzejní edukace. Za tímto účelem byl poskytnut nejen teoretický vhled do dané problematiky, ale především byly představeny výsledky vlastního výzkumu. Na základě výzkumu provedeného pomocí videostudie pak vznikla předkládaná případová studie. Výzkumná studie ukazuje, že videodata mohou být součástí analýz rozmanitých muzejních fenoménů. Těmi mohou být aktuální muzejní trendy, jako např. orientace muzea na každodenní život návštěvníků, nebo se výzkumná pozornost může obracet k analýze role muzejního prostředí v edukaci apod.
Název v anglickém jazyce
Video study in museum education research: a case study
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to introduce video study as a useful methodological tool in the museum education analysis. For this purpose, not only a theoretical insight into the given issue was provided, but in particular, the results of my own research was presented. This case study was based on research conducted using video study. A research study shows that video data can be part of the analysis of a variety of museum phenomena. These may be current museum trends, such as the orientation of the museum to the day-to-day life of visitors, or research attention may be directed to analyzing the role of the museum environment in education and so on.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Museologica Brunensia
ISSN
1805-4722
e-ISSN
—
Svazek periodika
06
Číslo periodika v rámci svazku
02
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
56-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—