Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití konstruktivistických teorií učení v edukačním programu muzea: empirická případová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110720" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_2_19_Kolarikova.pdf" target="_blank" >http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_2_19_Kolarikova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití konstruktivistických teorií učení v edukačním programu muzea: empirická případová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro praxi muzejní edukace mohou být přínosné konstruktivistické teorie učení. Ty vnímají učící se jedince jako aktivní činitele edukačního procesu, kteří staví nově získávané znalosti i zkušenosti na těch dřívějších. Kromě znalostí se zaměřují také na rozvoj celé řady schopností, dovedností a kompetencí, mezi které patří např. rozvoj kritického myšlení, komunikačních schopností nebo sociálních dovedností. Jako takové pak tvoří pro edukační aktivity muzea vhodné pedagogické zázemí. Otázkou pro muzejní pedagogy však zůstává, jak je v praxi využít. A právě reálné možnosti jejich využití studie představí prostřednictvím seznámení čtenáře s výsledky výzkumného šetření. Uskutečněná videostudie si kladla za cíl zjistit, zda analyzovaný edukační program Slezského zemského muzea v Opavě uplatňuje prvky konstruktivistických teorií učení a pokud ano, jakými prostředky tak činí.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Constructivist Learning Theories In a Museum Education Programme: Empiric Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Constructivist learning theories bring benefits to the practice of museum education. They perceive learners as active agents of the learning process, building new knowledge and experience on earlier ones. In addition to knowledge, they also focus on developing a range of skills and competencies, such as the development of critical thinking, communication skills, or social skills. Therefore, they form an appropriate pedagogical background for the educational activities of the museum. The question for museum educators remains, however, how to use them in practice. In the study, possibilities of using them will be presented by introducing the research results to the reader. The realized video study was aimed to find out whether the analyzed educational program of the Silesian Museum in Opava applied elements of constructivist learning theories and, if so, by what means they did so.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzeológia a kultúrne dedičstvo

  • ISSN

    1339-2204

  • e-ISSN

    2453-9759

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    153-168

  • Kód UT WoS článku

    000486139300011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072738150