Využití konstruktivistických teorií učení v edukačním programu muzea: empirická případová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110720" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110720 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_2_19_Kolarikova.pdf" target="_blank" >http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_2_19_Kolarikova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití konstruktivistických teorií učení v edukačním programu muzea: empirická případová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Pro praxi muzejní edukace mohou být přínosné konstruktivistické teorie učení. Ty vnímají učící se jedince jako aktivní činitele edukačního procesu, kteří staví nově získávané znalosti i zkušenosti na těch dřívějších. Kromě znalostí se zaměřují také na rozvoj celé řady schopností, dovedností a kompetencí, mezi které patří např. rozvoj kritického myšlení, komunikačních schopností nebo sociálních dovedností. Jako takové pak tvoří pro edukační aktivity muzea vhodné pedagogické zázemí. Otázkou pro muzejní pedagogy však zůstává, jak je v praxi využít. A právě reálné možnosti jejich využití studie představí prostřednictvím seznámení čtenáře s výsledky výzkumného šetření. Uskutečněná videostudie si kladla za cíl zjistit, zda analyzovaný edukační program Slezského zemského muzea v Opavě uplatňuje prvky konstruktivistických teorií učení a pokud ano, jakými prostředky tak činí.
Název v anglickém jazyce
The Use of Constructivist Learning Theories In a Museum Education Programme: Empiric Case Study
Popis výsledku anglicky
Constructivist learning theories bring benefits to the practice of museum education. They perceive learners as active agents of the learning process, building new knowledge and experience on earlier ones. In addition to knowledge, they also focus on developing a range of skills and competencies, such as the development of critical thinking, communication skills, or social skills. Therefore, they form an appropriate pedagogical background for the educational activities of the museum. The question for museum educators remains, however, how to use them in practice. In the study, possibilities of using them will be presented by introducing the research results to the reader. The realized video study was aimed to find out whether the analyzed educational program of the Silesian Museum in Opava applied elements of constructivist learning theories and, if so, by what means they did so.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Muzeológia a kultúrne dedičstvo
ISSN
1339-2204
e-ISSN
2453-9759
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
153-168
Kód UT WoS článku
000486139300011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85072738150