Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00105533" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00105533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/program%20konferencie%204_2018.pdf" target="_blank" >http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/program%20konferencie%204_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz
Popis výsledku v původním jazyce
Moderní muzea jsou neodmyslitelně spjatá s edukačním posláním. Přínosnými pro praxi muzejní edukace jsou konstruktivistické teorie učení. O ty je možné opírat edukační proces nejen ve škole, ale také v muzeu. To pro takovou edukaci nabízí vhodné podmínky. Edukace v muzeu v ideálním případě nemá podobu pouhého frontálního výkladu průvodce. Naopak se dnes muzea snaží návštěvníky do procesu edukace co nejvíce aktivně zapojit. Právě aktivní role návštěvníka stojí v centru pozornosti konstruktivistických teorií učení, které si příspěvek klade za cíl představit a na základě výsledků výzkumné analýzy ukázat možnosti jejich využití v praxi.
Název v anglickém jazyce
Constructivist theories of learning and their use in museum education: the research
Popis výsledku anglicky
Modern museums are inherently connected with the educational mission. The constructivist learning theory are beneficial for the practice of museum education. They can rely on the educational process not only in the school but also in the museum. It offers suitable conditions for such education. Education in a museum ideálky has not a form of a frontal interpretation of a guide. On the contrary, the museum today tries to involve the visitors in the education process as actively as possible. An active role of the visitor is at the center of constructivist learning theories. These theories are with the results of my research presented in these conference contribution.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů