Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití konstruktivistických teorií učení v prostředí muzea (jejich přínosy i překážky procesu konstrukce národní identity žáků)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092693" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití konstruktivistických teorií učení v prostředí muzea (jejich přínosy i překážky procesu konstrukce národní identity žáků)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit úlohu konstruktivistických teorií učení v prostředí muzea a to s užším zaměřením na proces konstrukce a prezentace národní identity, ke kterým v muzeu dochází. Teze příspěvku vychází z přesvědčení, že právě konstruktivistické teorie učení jsou důležitou složkou moderního muzea otevřeně se hlásícího ke svému edukačnímu poslání. Tyto teorie, jejichž aplikaci do prostředí muzea zavádí především George Hein, přitom nemusí být v muzeu využívány pouze v rámci cílených edukačních aktivit, nýbrž jsou součástí muzejního prostředí jako takového. V rámci konstrukce národní identity pak sehrávají specifickou úlohu, neboť se podílejí na zmirňování potencionálních ideologických tlaků muzea, na něž upozorňují především kritické teorie muzea. Ukazují tak, že způsob vnímání národní identity v muzeu je nejen složitou, ale i subjektivní záležitostí.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of constructivist learning theory in a museum (their benefits and obstacles in the process of construction od national identity of pupils)

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the role of the constructivist theories of learning in museums with focus on process of construction and presentation of a national identity, which takes place in museums. Thesis of contribution is based on the belief that the constructivist theories of learning are an important component of the modern museums, which explicitly acknowledge to theirs educational role. These theories, which application into space of museums introduces especially George Hein, does not have to be used only in the context of targeted museum educational activities, but are part of the museums themselves. In the process of construction of national identity they play a specific role, because they contribute to the mitigation of potential ideological pressures of museums, which highlight especially critical museum theories. Constructivist theories of learning show that the perception of national identity in museums is not only a complex issue, but also subjective event.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů