Národní identita v muzeu ve vztahu ke konstruktivistickým teoriím učení v konsekvencích dnešní doby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092695" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cz-museums.cz/web/muzea_zmeny/program-konference" target="_blank" >http://www.cz-museums.cz/web/muzea_zmeny/program-konference</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Národní identita v muzeu ve vztahu ke konstruktivistickým teoriím učení v konsekvencích dnešní doby
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešním světě sehrává národní identita v každodenním životě lidí stále významnou roli. Ta se reflektuje mj. v muzeích, v nichž se národní identita i dnes konstruuje a prezentuje. Cílem příspěvku je diskutovat postavení národní identity a jejího výzkumu v současných muzeích, a to s ohledem na problematiku konstruktivistických teorií učení. V těchto souvislostech příspěvek nastíní dílčí výsledky vybraných mezinárodních výzkumů zabývajících se národní identitou v muzeu a zasadí téma výzkumu národní identity do kontextu problematiky konstruktivistických teorií učení. Ty mají totiž specifickou pozici nejen v edukačních aktivitách muzea, ale také ve výzkumných záměrech. Poukazují totiž na fakt, že konstrukce národní identity je procesem podmíněným mnoha faktory, mezi které patří nejen konkrétní socio-kulturní podmínky země, konkrétní muzeum, jeho expozice a pracovníci, ale i samotný návštěvník, jeho osobnost, dosavadní znalost a zkušenost.
Název v anglickém jazyce
National identity in the museum in relation to constructivist theories of learning in the consequences present time
Popis výsledku anglicky
In today's world, national identity plays still important role in everyday life. National identity is reflected also in museums, in which national identity is constructed and presented. The aim of this paper is to discuss the status of national identity and its research in current museums, that's all with regard to the matter of constructivist theories of learning. Text outlines the partial results of selected international researches on national identity in the museum and incorporates a research topic of national identity in the context of issues of constructivist theories of learning. These theories have a specific position not only in the educational activities of the museum, but also in research projects.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů