Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v edukační realitě muzea
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104433" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/901?fbclid=IwAR1N4_uSwJL9YuWzy9XsVD-VlMc5Eb7hPo_wPpFc0G4_Lecsnfl3F86j_U0" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/901?fbclid=IwAR1N4_uSwJL9YuWzy9XsVD-VlMc5Eb7hPo_wPpFc0G4_Lecsnfl3F86j_U0</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v edukační realitě muzea
Popis výsledku v původním jazyce
Edukace je součástí nejen školního prostředí, ale i prostředí dalších institucí, mezi které se dnes výraznou měrou řadí muzea. Ta mohou edukovat a kultivovat své návštěvníky, přičemž vhodným ukotvením muzejněedukačních aktivit se zdají být konstruktivistické teorie učení. Ty vycházejí z konstruktivistického paradigmatu sociálních věd i myšlenek klasiků, jako je např. Dewey. Představení konstruktivistických teorií učení, jejich ukotvení v konstruktivistickém paradigmatu i jejich následná aplikace do prostředí muzea tvoří klíčovou osu i téma předkládané studie. Hlavním cílem studie ale není pouze představit konstruktivisticky orientovanou muzejní edukaci, ale především vymezit a definovat základní prvky konstruktivistických teorií učení, které mohou být využitelné (nejen) pro muzejněedukační realitu, její praxi i následnou evaluaci.
Název v anglickém jazyce
Constructivist learning theories and their application in the educational reality of a museum
Popis výsledku anglicky
Education is not only a part of the school environment, but also other institutions, among which the museums are now largely ranked. Museums can educate and cultivate their visitors, where constructivist learning theories seem to be an appropriate anchor of museum educational activities. These are based on the constructivist paradigm of social sciences and classical thoughts, which is the representative of Dewey pragmatism. The introduction of constructivist theories of learning, their anchoring in a constructivist paradigm and their subsequent application to the environment of the museum form the key axis and theme of the presented study. The main objective of the study is not only to introduce constructivist-oriented museum education, but in particular to identify and define the basic elements of the constructivist theory of learning that may be useful (not only) for museum and its educational reality, both its practice and subsequent evaluation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
45
Strana od-do
496-540
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—