Social Education and Social Work as an Inspirational Resource of Teacher Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099158" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/cphpjournal/920172.html" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/cphpjournal/920172.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2017-0010" target="_blank" >10.5817/cphpj-2017-0010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Education and Social Work as an Inspirational Resource of Teacher Training
Popis výsledku v původním jazyce
In the process of finding progressive and long-term strategies, programs and models for the Czech education system, social education and thus social work finds itself in a prominent position. Out study deals with selected knowledge of these fields, which became a natural part of teacher training in the current pedagogical theory and practice. Examples of integrating socio-educational thematic units into teacher education programs are also a reflection of social needs that result from the dynamically evolving life of Czech society.
Název v anglickém jazyce
Social Education and Social Work as an Inspirational Resource of Teacher Training
Popis výsledku anglicky
In the process of finding progressive and long-term strategies, programs and models for the Czech education system, social education and thus social work finds itself in a prominent position. Out study deals with selected knowledge of these fields, which became a natural part of teacher training in the current pedagogical theory and practice. Examples of integrating socio-educational thematic units into teacher education programs are also a reflection of social needs that result from the dynamically evolving life of Czech society.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL
ISSN
1803-6546
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
21-30
Kód UT WoS článku
000423909000003
EID výsledku v databázi Scopus
—