Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Education and Social Work as an Inspirational Resource of Teacher Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099158" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/cphpjournal/920172.html" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/cphpjournal/920172.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2017-0010" target="_blank" >10.5817/cphpj-2017-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Education and Social Work as an Inspirational Resource of Teacher Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the process of finding progressive and long-term strategies, programs and models for the Czech education system, social education and thus social work finds itself in a prominent position. Out study deals with selected knowledge of these fields, which became a natural part of teacher training in the current pedagogical theory and practice. Examples of integrating socio-educational thematic units into teacher education programs are also a reflection of social needs that result from the dynamically evolving life of Czech society.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Education and Social Work as an Inspirational Resource of Teacher Training

  • Popis výsledku anglicky

    In the process of finding progressive and long-term strategies, programs and models for the Czech education system, social education and thus social work finds itself in a prominent position. Out study deals with selected knowledge of these fields, which became a natural part of teacher training in the current pedagogical theory and practice. Examples of integrating socio-educational thematic units into teacher education programs are also a reflection of social needs that result from the dynamically evolving life of Czech society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    21-30

  • Kód UT WoS článku

    000423909000003

  • EID výsledku v databázi Scopus