Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výroční komiksy (o 1. světové válce, legiích a vzniku ČSR) – analýza a didaktizace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099910" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/whis/s1-17.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/whis/s1-17.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výroční komiksy (o 1. světové válce, legiích a vzniku ČSR) – analýza a didaktizace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Významná jubilea a památné dny se nově těší také pozornosti tvůrců komiksů. Popkulturní produkt takto reflektující historické události nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza komiksů o 1. světové válce a vzniku Československa v tomto textu přispívá k pojmenování rizikových prvků komiksu i jeho vzdělávacího potenciálu. Je žádoucí, aby edukační proces dospěl k závěru – komiks je především interpretace skutečnosti. Komiks (vybaven didaktickým aparátem) poté může posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu. Zejména porozumění důvodům proč a jak je historická událost připomínána dnes.

  • Název v anglickém jazyce

    Annual Comics (about the First World War, the Legions and the Establishment of Czechoslovakia) – Analysis and Didactization

  • Popis výsledku anglicky

    Significant anniversaries and days of remembrance have also recently attracted the attention of the creators of comics. Pop culture product thus reflecting historical events resonates not only outside the school, but also passes a reception in the educational process. Specific analysis of comics on the 1st World War and the establishment of Czechoslovakia in this text contributes to naming of the risk elements of comics and its educational potential. It is desirable for the educational process to come to conclusion - comics is primarily an interpretation of reality. Comics (equipped with didactic apparatus) can then serve not only to the development of pupils' media literacy, but also to a deeper understanding of a particular historical topic. Especially, to understand the reasons why and how the historic event is commemorated today.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/1

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31/2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    85-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus