Výroční komiksy (o 1. světové válce, legiích a vzniku ČSR) – analýza a didaktizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099910" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099910 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/whis/s1-17.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/whis/s1-17.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výroční komiksy (o 1. světové válce, legiích a vzniku ČSR) – analýza a didaktizace
Popis výsledku v původním jazyce
Významná jubilea a památné dny se nově těší také pozornosti tvůrců komiksů. Popkulturní produkt takto reflektující historické události nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza komiksů o 1. světové válce a vzniku Československa v tomto textu přispívá k pojmenování rizikových prvků komiksu i jeho vzdělávacího potenciálu. Je žádoucí, aby edukační proces dospěl k závěru – komiks je především interpretace skutečnosti. Komiks (vybaven didaktickým aparátem) poté může posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu. Zejména porozumění důvodům proč a jak je historická událost připomínána dnes.
Název v anglickém jazyce
Annual Comics (about the First World War, the Legions and the Establishment of Czechoslovakia) – Analysis and Didactization
Popis výsledku anglicky
Significant anniversaries and days of remembrance have also recently attracted the attention of the creators of comics. Pop culture product thus reflecting historical events resonates not only outside the school, but also passes a reception in the educational process. Specific analysis of comics on the 1st World War and the establishment of Czechoslovakia in this text contributes to naming of the risk elements of comics and its educational potential. It is desirable for the educational process to come to conclusion - comics is primarily an interpretation of reality. Comics (equipped with didactic apparatus) can then serve not only to the development of pupils' media literacy, but also to a deeper understanding of a particular historical topic. Especially, to understand the reasons why and how the historic event is commemorated today.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/1
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
31/2017
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
85-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—