1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113216" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113216 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ped.muni.cz/whis/s219.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/whis/s219.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI
Popis výsledku v původním jazyce
Významná jubilea a památné dny představovaly pro tvůrce poštovních známek vždy prioritu. Masmediální produkt takto reflektující historické události nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza četnosti motivů prvního roku 2. světové války i motivů samotných v tomto textu přispívá k pojmenování: dobových priorit, proměn kolektivní paměti i jejich vzdělávacího potenciálu. Edukační proces je směřován k poznání, že toto vizuální médium je nejen odrazem ale především interpretací historické skutečnosti. Poštovní známky, vybaveny didaktickým aparátem, poté mohou posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu. Zejména porozumění důvodům proč a jak je historická událost připomínána dnes.
Název v anglickém jazyce
1939: TO THE ANNIVERSARY OF THE WORLD WAR II IN WITNESS OF POSTAGE STAMPS AND THEIR DIDACTIC APPLICATION
Popis výsledku anglicky
Significant anniversaries and memorable days have always been a priority for postage stamp creators. This mass media product reflecting historical events finds echo not only in the extracurricular environment, but also in the educational process. Specific analysis of the frequency of motives of the first year of the World War II and the motives themselves in this text contribute to naming: historical priorities, changes in collective memory and their educational potential. The educational process is aimed at recognizing that this visual medium is not only a reflection but above all an interpretation of historical reality. Postage stamps, equipped with a didactic apparatus, can then serve not only to develop the pupil's media literacy, but also to provide a deeper understanding of a particular historical topic. In particular, understanding the reasons why and how a historical event is commemorated today.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
2571-0427
Svazek periodika
33/2019
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
146-156
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—