Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113216" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ped.muni.cz/whis/s219.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/whis/s219.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Významná jubilea a památné dny představovaly pro tvůrce poštovních známek vždy prioritu. Masmediální produkt takto reflektující historické události nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza četnosti motivů prvního roku 2. světové války i motivů samotných v tomto textu přispívá k pojmenování: dobových priorit, proměn kolektivní paměti i jejich vzdělávacího potenciálu. Edukační proces je směřován k poznání, že toto vizuální médium je nejen odrazem ale především interpretací historické skutečnosti. Poštovní známky, vybaveny didaktickým aparátem, poté mohou posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu. Zejména porozumění důvodům proč a jak je historická událost připomínána dnes.

  • Název v anglickém jazyce

    1939: TO THE ANNIVERSARY OF THE WORLD WAR II IN WITNESS OF POSTAGE STAMPS AND THEIR DIDACTIC APPLICATION

  • Popis výsledku anglicky

    Significant anniversaries and memorable days have always been a priority for postage stamp creators. This mass media product reflecting historical events finds echo not only in the extracurricular environment, but also in the educational process. Specific analysis of the frequency of motives of the first year of the World War II and the motives themselves in this text contribute to naming: historical priorities, changes in collective memory and their educational potential. The educational process is aimed at recognizing that this visual medium is not only a reflection but above all an interpretation of historical reality. Postage stamps, equipped with a didactic apparatus, can then serve not only to develop the pupil's media literacy, but also to provide a deeper understanding of a particular historical topic. In particular, understanding the reasons why and how a historical event is commemorated today.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací PdF MU, řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

    2571-0427

  • Svazek periodika

    33/2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    146-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus