Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113215" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ped.muni.cz/whis/s1-19.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/whis/s1-19.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poštovní známky jsou podobně jako např. plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní dějiny. Po analýze četnosti výskytu (zde diplomatických aktivit v průběhu 2. světové války) a výběru vhodných konkrétních motivů poštovních známek se text zabývá jejich edukačním potenciálem. Popsaným postupem vzniká alternativní edukativní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci. Rovněž umožňuje implementovat prvky mediální výchovy do školního dějepisu. Jejich prostřednictvím lze ve výuce výstižně a účinně vysvětlovat například mechanismy propagandy.

  • Název v anglickém jazyce

    World War II Diplomacy in Reflection of Postage Stamps (and Its Didactic Potential)

  • Popis výsledku anglicky

    Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. The described process creates an alternative educational medium strengthening mainly the intersubject cooperation. It also allows the implementation of elements of media education in school history. Through them, for example, the propaganda mechanisms can be explained in a clear and effective way.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací PdF MU, řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

    2571-0427

  • Svazek periodika

    33/2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    74-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus