MÍROVÁ SOUPEŘENÍ STUDENÉ VÁLKY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083115" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MÍROVÁ SOUPEŘENÍ STUDENÉ VÁLKY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ
Popis výsledku v původním jazyce
Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako další vizuální média zároveň historickým pramenem reflektujícím zejména moderní, v tomto případě světové, dějiny. Na základěanalýzy známkových témat z období studené války, lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat nejen historické jevy, ale i mechanismy propagandy a protipropagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukativní médium, které posiluje především mezioborovou kooperaci školní dějepis ? mediální výchova.
Název v anglickém jazyce
Peaceful Rivalry of the Cold War in Reflection of Postage Stamp: From Historical Source to Media Education.
Popis výsledku anglicky
The text analyzes the didactic and methodological aspects of the use of postal stamps in educational process. Stamps, like other visual media, are also a historical source reflecting especially modern, in this case, the world history. The text presents the characteristics and specifics of postage stamps as a source of information about the historical facts. Based on an the analysis of postage stamps themes from the period of the Cold War, this contribution recommends to explain not only historical phenomena, but also the mechanisms of propaganda and antipropaganda in history teaching. The described procedure creates an effective alternative educational media that strengthens especially the interdisciplinary cooperation of school history - media education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/1
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
29/2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
111-121
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—