Gender na poštovních známkách: Boj za volební právo žen a historická edukace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00124133" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00124133 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ped.muni.cz/sbspolecenskevedy/sbornik/sbornik-34.2020-2.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/sbspolecenskevedy/sbornik/sbornik-34.2020-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Gender na poštovních známkách: Boj za volební právo žen a historická edukace
Popis výsledku v původním jazyce
Text analyzuje četnost a aktuálnost témat poštovních známek pro sledované historické téma s ohledem na didaktické a metodologické aspekty jejich aplikace ve vzdělávacím procesu. Stejně jako ostatní vizuální média jsou i poštovní známky historickým pramenem odrážejícím moderní historii. S aktivitami spojenými s rozborem motivů poštovních známek, je možné přiblížit a vysvětlit nejen tradičně vyučované historické jevy, ale také genderovou problematiku a její emancipační procesy v hodině dějepisu. Popsaný postup vytváří efektivní alternativní vzdělávací médium, které posiluje zejména interdisciplinární spolupráci v předmětech: školní dějepis – občanská výchova – mediální výchova. Komentované vizuální médium není dosud dostatečně zpracováno v české didaktické literatuře, ani aplikováno v pedagogické praxi.
Název v anglickém jazyce
Gender on Postage Stamps: The Struggle for Women's Suffrage and Historical Education
Popis výsledku anglicky
The text analyzes the frequency and relevance of the themes of postage stamps to the observed historical topic with regard to the didactic and methodological aspects of their application in the educational process. Like other visual media, postage stamps are also a historical source reflecting modern history. With activities connected with the analysis of the motifs of postage stamps, it is possible to approach and explain not only traditionally taught historical phenomena but also gender issues and its emancipation processes in a history lesson. The described procedure creates an effective alternative educational medium, which strengthens especially interdisciplinary cooperation – school history – civic education – media ducation. The annotated visual medium is not yet sufficiently processed in the Czech didactic literature, nor applied in teaching practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
2571-0427
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
108-115
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—