Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender na poštovních známkách: Boj za volební právo žen a historická edukace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00124133" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00124133 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ped.muni.cz/sbspolecenskevedy/sbornik/sbornik-34.2020-2.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/sbspolecenskevedy/sbornik/sbornik-34.2020-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gender na poštovních známkách: Boj za volební právo žen a historická edukace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text analyzuje četnost a aktuálnost témat poštovních známek pro sledované historické téma s ohledem na didaktické a metodologické aspekty jejich aplikace ve vzdělávacím procesu. Stejně jako ostatní vizuální média jsou i poštovní známky historickým pramenem odrážejícím moderní historii. S aktivitami spojenými s rozborem motivů poštovních známek, je možné přiblížit a vysvětlit nejen tradičně vyučované historické jevy, ale také genderovou problematiku a její emancipační procesy v hodině dějepisu. Popsaný postup vytváří efektivní alternativní vzdělávací médium, které posiluje zejména interdisciplinární spolupráci v předmětech: školní dějepis – občanská výchova – mediální výchova. Komentované vizuální médium není dosud dostatečně zpracováno v české didaktické literatuře, ani aplikováno v pedagogické praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender on Postage Stamps: The Struggle for Women's Suffrage and Historical Education

  • Popis výsledku anglicky

    The text analyzes the frequency and relevance of the themes of postage stamps to the observed historical topic with regard to the didactic and methodological aspects of their application in the educational process. Like other visual media, postage stamps are also a historical source reflecting modern history. With activities connected with the analysis of the motifs of postage stamps, it is possible to approach and explain not only traditionally taught historical phenomena but also gender issues and its emancipation processes in a history lesson. The described procedure creates an effective alternative educational medium, which strengthens especially interdisciplinary cooperation – school history – civic education – media ducation. The annotated visual medium is not yet sufficiently processed in the Czech didactic literature, nor applied in teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

    2571-0427

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    108-115

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus