Studená válka v reflexi poštovní známky: od historického pramene k mediální výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078640" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studená válka v reflexi poštovní známky: od historického pramene k mediální výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Text analyzuje četnost a relevanci námětů poštovních známek ke sledovanému historickému období s ohledem na didaktické a metodické aspekty jejich uplatnění v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako další vizuální média zároveň historickým pramenem reflektujícím zejména moderní, v tomto případě světové, dějiny. Činnostmi spojenými s analýzou známkových motivů z období studené války, lze v dějepisné výuce přibližovat a vysvětlovat nejen historické jevy, ale například také mechanismy propagandy a protipropagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukativní médium, které posiluje především mezioborovou kooperaci školní dějepis ? mediální výchova. Anotované vizuální médium není dosud v české didaktické literatuře dostatečně zpracováno, ani uplatněno ve výukové praxi.
Název v anglickém jazyce
The Cold War in Reflection of Postage Stamp: From Historical Source to Media Education
Popis výsledku anglicky
The text analyzes the frequency and relevance of the themes of postage stamps related to a given historical period with regard to didactic and methodological aspects of their application in educational process. Postage stamps are, like other visual media, also historical source reflecting especially modern, in this case the world history. Using activities associated with the analysis of the motives of postage stamps of the Cold war period, it is possible, within the history teaching, to give an idea andexplain not only historical events, but also, for example, the mechanism of propaganda and anti-propaganda. The described procedure arises effective alternative educational media that strengthens mainly the interdisciplinary cooperation of school history - media education. The annotated visual medium is not yet sufficiently processed in Czech educational literature, or applied in teaching practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/2
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
28/2014
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
128-137
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—