MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00091183" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00091183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL
Popis výsledku v původním jazyce
Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky reprezentují historický pramen reflektující zejména moderní dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Autor dospívá k závěru: Poštovní známka jako alternativní edukativní médium posiluje především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.
Název v anglickém jazyce
MODERN HISTORY IN REFLEXES OF POSTAGE STAMPS AND ITS DIDACTIC POTENTIAL
Popis výsledku anglicky
The text analyzes the didactic and methodological aspects of the use of postage stamps in the educational process. Postage stamps represent a historical source, reflecting mainly modern history. On the basis of an appropriate selection, it is possible to use them in the teaching of history to concisely and effectively explain the particular mechanisms of propaganda. The author concludes: A postage stamp as an alternative educational media strengthens mainly the cross-curricular cooperation of school history - media education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie.
ISBN
9788072908721
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
205-218
Název nakladatele
Nakladatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—