Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00091183" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00091183 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky reprezentují historický pramen reflektující zejména moderní dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Autor dospívá k závěru: Poštovní známka jako alternativní edukativní médium posiluje především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.

  • Název v anglickém jazyce

    MODERN HISTORY IN REFLEXES OF POSTAGE STAMPS AND ITS DIDACTIC POTENTIAL

  • Popis výsledku anglicky

    The text analyzes the didactic and methodological aspects of the use of postage stamps in the educational process. Postage stamps represent a historical source, reflecting mainly modern history. On the basis of an appropriate selection, it is possible to use them in the teaching of history to concisely and effectively explain the particular mechanisms of propaganda. The author concludes: A postage stamp as an alternative educational media strengthens mainly the cross-curricular cooperation of school history - media education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie.

  • ISBN

    9788072908721

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    205-218

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku