The Role of Games in Popularization of Science and Technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099912" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2017.8102532" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2017.8102532</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2017.8102532" target="_blank" >10.1109/ICETA.2017.8102532</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Games in Popularization of Science and Technology
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is concerned with authors’ experience in design and utilization of web based games in popularization of science and technology. This versatile tool has a strong perspective in the task of reducing the lack of students’ educational motivation in the field of electrical engineering. It is already desirable for primary and secondary school children to get some basic information about this topic. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the usage of digital games as effective tools to create interest in Science and Technology. As a practical outcome of this discussion, the authors are presenting an original educational game for children Mystery of Electrical Engineering. The game offers a nice and playful environment and ensures quite an easy way how to familiarize young pupils with the world of electricity.
Název v anglickém jazyce
The Role of Games in Popularization of Science and Technology
Popis výsledku anglicky
This paper is concerned with authors’ experience in design and utilization of web based games in popularization of science and technology. This versatile tool has a strong perspective in the task of reducing the lack of students’ educational motivation in the field of electrical engineering. It is already desirable for primary and secondary school children to get some basic information about this topic. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the usage of digital games as effective tools to create interest in Science and Technology. As a practical outcome of this discussion, the authors are presenting an original educational game for children Mystery of Electrical Engineering. The game offers a nice and playful environment and ensures quite an easy way how to familiarize young pupils with the world of electricity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICETA 2017 15th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
ISBN
9781538632963
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
451-456
Název nakladatele
IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia
Datum konání akce
26. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000425921300070