Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Games in Popularization of Science and Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099912" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2017.8102532" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2017.8102532</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2017.8102532" target="_blank" >10.1109/ICETA.2017.8102532</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Games in Popularization of Science and Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is concerned with authors’ experience in design and utilization of web based games in popularization of science and technology. This versatile tool has a strong perspective in the task of reducing the lack of students’ educational motivation in the field of electrical engineering. It is already desirable for primary and secondary school children to get some basic information about this topic. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the usage of digital games as effective tools to create interest in Science and Technology. As a practical outcome of this discussion, the authors are presenting an original educational game for children Mystery of Electrical Engineering. The game offers a nice and playful environment and ensures quite an easy way how to familiarize young pupils with the world of electricity.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Games in Popularization of Science and Technology

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is concerned with authors’ experience in design and utilization of web based games in popularization of science and technology. This versatile tool has a strong perspective in the task of reducing the lack of students’ educational motivation in the field of electrical engineering. It is already desirable for primary and secondary school children to get some basic information about this topic. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the usage of digital games as effective tools to create interest in Science and Technology. As a practical outcome of this discussion, the authors are presenting an original educational game for children Mystery of Electrical Engineering. The game offers a nice and playful environment and ensures quite an easy way how to familiarize young pupils with the world of electricity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2017 15th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications

  • ISBN

    9781538632963

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    451-456

  • Název nakladatele

    IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia

  • Datum konání akce

    26. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000425921300070