Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Games in technical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111554" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111554 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Games in technical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Games have a significant impact on the educational process. A game design elements implementation brings many benefits for an effective and enjoyable learning process. The presented paper describes an effort in the popularisation of sciences and technologies, using the web and virtual educational games, designed, developed and implemented as a result of many years of authors experience in this field. Focus is put on digital games as part of the training, individual and team projects of future engineers. These educational tools are also discussed in the context of popularisation materials of primary and secondary school students, to increase their interest in science-oriented education.

  • Název v anglickém jazyce

    Games in technical education

  • Popis výsledku anglicky

    Games have a significant impact on the educational process. A game design elements implementation brings many benefits for an effective and enjoyable learning process. The presented paper describes an effort in the popularisation of sciences and technologies, using the web and virtual educational games, designed, developed and implemented as a result of many years of authors experience in this field. Focus is put on digital games as part of the training, individual and team projects of future engineers. These educational tools are also discussed in the context of popularisation materials of primary and secondary school students, to increase their interest in science-oriented education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2019 (post-conference proceedings of extended versions of selected papers)

  • ISBN

    9788075821232

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    102-108

  • Název nakladatele

    University of Defence, Brno, 2019

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    University of Defence, Brno

  • Datum konání akce

    20. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku