Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GAMIFICATION AND GAME-BASED LEARNING - HOW TO IMPLEMENT THEM INTO EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F17%3AA1801KYF" target="_blank" >RIV/61988987:17310/17:A1801KYF - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GAMIFICATION AND GAME-BASED LEARNING - HOW TO IMPLEMENT THEM INTO EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of games in the education process is, in our country, usually associated with ICT or digital tools. This paper attempts to clarify the concepts of gamification and game-based learning in connection with the informal, as well as the formal, education process, especially in cases of non-ICT or e-learning. The examples of implementation of gamification and game-based learning in Ostrava´s Science and Technology Center will be introduced. The examples will focus on use in science teaching, but the concept can be successfully used in any subject, and, using the interdisciplinary link, several courses can even be covered in one game.

  • Název v anglickém jazyce

    GAMIFICATION AND GAME-BASED LEARNING - HOW TO IMPLEMENT THEM INTO EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The use of games in the education process is, in our country, usually associated with ICT or digital tools. This paper attempts to clarify the concepts of gamification and game-based learning in connection with the informal, as well as the formal, education process, especially in cases of non-ICT or e-learning. The examples of implementation of gamification and game-based learning in Ostrava´s Science and Technology Center will be introduced. The examples will focus on use in science teaching, but the concept can be successfully used in any subject, and, using the interdisciplinary link, several courses can even be covered in one game.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings, 16th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2017

  • ISBN

    978-80-227-4650-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1592-1598

  • Název nakladatele

    Spektrum STU Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    31. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku